Iedereen, – bedrijven, organisaties, zzp-ers – heeft een verhaal te vertellen, kennis en ervaring te delen. Waarom je dat doet? Delen is geven. Hoe je dat het beste doet? Verhelderend, leerzaam, boeiend, persoonlijk. Heb je er zelf wat aan? Ja zeker, want het verhaal dat je schrijft, verrijkt.
Een blog is niet een artikel waarin je producten of diensten aanprijst. Wel een medium om thema’s die bij je bedrijfsactiviteiten passen te delen. Hoe je dat doet? Focus. Verklein en verdiep je thema en laat zien dat je specialist bent. Waarom doe je de dingen die je doet en waarom doe je het op jouw manier? Wie zijn de mensen die een dienst uitvoeren en waarom zijn ze goed in in hun werk? Wat zijn de stadia van de ontwikkeling van een nieuw product, wat gaan innovaties oplossen, hoe zie jij marktontwikkelingen nu en in de toekomst?
Bloggen is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie. Het onderstreept identiteit, autoriteit, openheid, het genereert websitedynamiek en het biedt content om via verschillende kanalen in te zetten voor extra exposure en contact met je doelgroep(en). Waarom zou je dat laten liggen?