Als cadeautje kreeg ik een ‘slapende’ webshop. De gever had de shop eind 2020 opgezet, maar had te weinig tijd om een verkoopstrategie te ontwikkelen. Ik nam het cadeautje met beide handen en veel enthousiasme aan. Wat kon ik hiervan maken? Sowieso een leuke coronahobby en wie weet een succes. Het product in de webshop: positivity and motivation quotes printed on demand. Engelstalig, zowel de prints als de website, want world wide shipping.
Ik verdiep me in de prijzen. Akkoord? Te hoog, te laag? Ik besluit de producten zo te houden zoals ze bedacht zijn. In Photoshop plaats ik de posters in frames in interieurs. Voor op de website, voor social media. Op Preview ontwerp ik een Instagram-feed. Via Canva maak ik verschillende posts. Ik combineer stijlen en kleuren, vraag familie en vrienden wat het meest aanspreekt en maak een keuze. Wat een plezier om hiermee bezig te zijn! Inmiddels staat de feed als een huis, plaats ik dagelijks content en is de volgende stap mijn audience vergroten om daarna een social campagne te starten.
Ik sta voor een dilemma. Wat wordt mijn doelgroep? Richt ik me op interieurliefhebbers? Op lifecoaching, waar de prints voor bedacht zijn? Kan beide? Blijf ik me internationaal richten of maak ik de doelgroep minder breed en richt ik me op Nederland? Ik neig naar het laatste en wil de hoofdtaal van de website en van de Instagram-captions naar Nederlands omzetten. Lifecoaching is iets wat dichtbij iemand staat, dat vraagt niet om afstand. Wil je iemand aanspreken op persoonlijkheid, dan kun je beter zijn of haar taal spreken. Wordt vervolgd…