1. Traffic naar je website
Je website wordt vaker bezocht omdat je via je blogs actuele, interessante of nuttige informatie biedt.
2. Zichtbaarheid
Een blog geeft je de gelegenheid wanneer jij maar wilt met interessante content onder de aandacht te komen van je doelgroep. Je blogfrequentie bepaal je namelijk zelf.
3. Social media
Met een bedrijfsblog heb je een tool in handen om je social media-activiteiten te intensiveren. Een nieuwe blog kondig je via een link naar je website aan op je verschillende social media-kanalen. Op die manier heeft je blog gelijk een groot bereik.
4. Google houdt van blogs
Google houdt niet van statische websites. Als je regelmatig een nieuwe blog op je website plaatst, beloont Google je daarvoor met een hogere ranking.
5. Vindbaarheid-optimalisatie
Hoe meer waardevolle content jouw website bevat, hoe gemakkelijker je gevonden wordt door zoekmachines. Als je iedere blog ook nog eens SEO-proof maakt, heeft jouw website een streepje voor ten opzichte van de branchegenoten die een website hebben zonder blog.
6. Betrokkenheid
Via de inhoud van je blogs laat je zien waar de kennis- en interessegebieden van je bedrijf of organisatie liggen. Het geeft je een platform om je opinie te delen over actuele gebeurtenissen, trends en initiatieven in je branche.
7. Businessfocus
Het denk- en schrijfproces van bloggen laat je stil staan bij de boodschap die je wilt overbrengen. Wie ben je en wat is je verhaal? Klopt de koers die je vaart?
8. Coporate identity
Een blog biedt je lezers een kijkje achter de schermen van je bedrijf of organisatie. Er zijn legio thema’s en onderwerpen die interessant zijn, maar die je nauwelijks naar buiten brengt, omdat de ruimte of gelegenheid daar niet voor is. Via een blog kan dat.
9. Expert
Door kennis over je branche te delen, onderscheid je je van branchegenoten die die kennis misschien liever voor zich houden. Kennis is via internet overal op te doen. Als je klanten of prospects op zoek gaan naar informatie, kunnen ze die maar beter bij jou vandaan halen!
10. Cross-media
Bundel je blogs als een mailing. Zo voorzie je je e-mailing van interessante content.