Er zijn eigenlijk geen goede redenen om niet te bloggen. Redenen om te bloggen lees je hier. Maar ook al ben je een bedreven communicatiemedewerker en gaat het onderhouden van social media kanalen je goed af, een blog schud je vaak niet zomaar uit je mouw. In de Workshop Bloggen leer je om gemakkelijker te bloggen!
In samenwerking met De Tekstacademie geef ik een tweedaagse workshop bloggen. Tijdens en na deze workshop word je door ons begeleid bij het schrijven van 10 blogs voor je eigen website of voor de website van je werkgever.
Wat komt er aan bod?
- over welke onderwerpen ga ik schrijven?
- aan welke voorwaarden moet een blog voldoen?
- hoe lukt het me periodiek een blog te schrijven?
- hoe zet ik een blog op de juiste manier in?
Wat leer je
In de workshop bloggen leer je het blogproces van begint tot eind, van onderwerpkeuze tot publicatie. Na de training weet je hoe je een lange termijn contentkalender maakt en houd je je daar aan. Een nieuwe blog schrijven gaat je gemakkelijk af en bloggen is een vast onderdeel van je communicatiestrategie.
Resultaat
Je vindt het leuk om voor je bedrijf of organisatie te bloggen.
Je weet bloggen optimaal in te zetten.
Aan het eind van de training heb je 10 goede blogs geschreven, klaar voor publicatie.
Opbouw en duur
De Workshop Bloggen duurt 4 dagdelen, verdeeld over 2 dagen. Daarna begeleiden we je gedurende 8 opeenvolgende weken, waarin je iedere week een blog schrijft die je ter beoordeling aan de Tekstacademie voorlegt. Na 10 weken heb je daardoor 10 goede blogs geschreven.